Praktische wenken voor gebruik Zoom

Tips voor deelnemen

  1. Je kunt je ongeveer tien minuten van te voren aanmelden.
  2. Deelnemen kan via een smartphone, tablet of computer.
  3. Let op dat je geluid aanstaat en dat je een werkende microfoon hebt.
  4. We raden je aan om een koptelefoon te gebruiken.
  5. Hoor je geen geluid tijdens de sessie dan is er linksonder een knopje "Join audio"
  6. Zorg dat je camera het doet, maak de lens schoon, en dat je voldoende licht hebt.
  7. Zorg voor een goede internetverbinding en een rustige plek.
  8. Heb je Zoom niet eerder gebruikt, dan vraagt je telefoon of browser of je de benodigde software wilt downloaden. Volg de instructies. Verstandig dit bijtijds te testen zodat je eventueel nog om hulp kan vragen.
  9. Microfoons blijven op MUTE, de beheerder zet ze per persoon aan als dat nodig is.
  10. Hou je camera zo veel mogelijk aan, alleen als je een slechte internetverbinding hebt kun je hem beter uit te laten.
  11. Gebruik niet de knop screen sharing want dan ziet iedereen je computer scherm en is dus niet zoals bij Facebook een manier om iets door te sturen naar iemand anders.
  12. Fijn als je zorgt dat je naam goed staat. Het menu RENAME staat met 3 stipjes in je video scherm.
  13. Zorg dat je het scherm op SPEAKERVIEW hebt staan ipv Gallery. Dan zie je de spreker gewoon vol beeld en is minder afleidend. Aan het eind schakelen we allemaal nog even naar Gallery view om elkaar te zien.
  14. We nemen dit webinar op en zal enige dagen later op de website in de trainingslessen verschijnen.
  15. Wil je straks een vraag stellen dan kun je via de knop Participants aan de onderkant een handje op steken.

Gebruik je voor de eerste keer Zoom? Of kun je wel wat extra hulp gebruiken?
Download hier een lijst met instructies en tips die we voor je hebben gemaakt.

Blijf op de hoogte
ontvang de nieuwsbrief

Taotraining

Sloterweg 1257

1066CJ . Amsterdam

KvK: 68860218

BTWno: NL857621476B01

CONTACT